Co je The Coaching Game?
The Coaching Game je kreativní a efektivní nástroj pro osobní a profesionální rozvoj. Tato snadno použitelná hra nabízí karty asociací, každá zobrazující fotografii obrázku a téma, doplněné myšlenky-provokující knihou, která nám umožňuje zažít nesčetné pohledy na věc, osvobozuje od zažitých vzorců myšlení a otvírá možnosti pro rozmach a růst.
Komu může být hra užitečná
Výborná pro jedince, profesionály i organizace. Business i life kouče, lektory, vzdělavatele, , terapeuty, psychology, poradce, konzultanty, HR profesionály, manažery, team leadery a další. Jedná se o mocný nástroj při objevování sebe sama, sebekoučování, pro rozvoj dovedností při vedení týmů, při zdokonalování se v metodách vedení lidí, v opravdové komunikaci stejně tak je i vhodná pro společenská setkání. Hrát lze individuálně, ve dvou, v malých i velkých skupinách, Nástroje Points of You© mohou být snadno adaptovány pro každé publikum, úkol a téma. A je to zábava!
Příběh Efrat a Yarona
My (Efrat Shani a Yaron Golan) jsme se setkali v roce 2002 na certifikovaném výcviku v koučinku, chvíli po té, co koučink se začal rozvíjet v Izraeli. Po kurzu jsme šli oba každý svou cestou. Oba jsme se zaměřili pouze na koučink zabývající se byznysem a podnikáním. Možná to byla náhoda. Možná ne. V roce 2004 jsme každý zvlášť viděli film „Pay it Forward“. Pokud jste ho neviděli, pak musíte. Skutečně doporučujeme! Byli jsme velmi pohnuti tímto filmem a připomnělo nám to naši vášeň. Když jsme poprvé začali s koučinkem, nebylo to pouze o tom pomáhat byznysu získat lepší výsledky, ba co více, bylo to kvůli tomu, že jsme chtěli dělat změny v životech lidí. V jejich osobních i profesních životech.
Přemoženi různými inspirací jsme se rozhodli jednat, aby se věci začaly dít. Začali jsme neziskovým projektem v Izraeli nazvaný „Pay It Forward“. Náš záměr byl nabídnout nástroj pro osobnostní rozvoj pro znevýhodněné dospělé a mladé, kteří nemají dostatek zdrojů a často ani nic nevědí o osobnostním rozvoji.
Hlavním problémem bylo financování. Nabídli jsme našim platícím obchodním klientům příležitost k Pay It Forward. Když zaplatili za naše služby koučinku, zároveň podpořili jednoho účastníka v našem Projektu.
Brzy bylo založeno mnoho skupin po celém Izraeli. Skupiny ohrožené mládeže. Např. ti, co přežili domácí násilí nebo žijí v patologickém prostředí. Jediná věc, o kterou jsme požádali naše účastníky bylo, že to také oplatí (pay it forward) a udělají něco dobrého pro 3 další lidi, které neznají a nebudou žádat nic recipročně. Během tohoto speciálního období jsme procestovali celý Izrael, od jihu k severu, od východu k západu. Bylo to skvěle vyvážené koučování platících klientů a koučování jedinců a skupin v nouzi. A stalo se to během jedné z těchto cest, když nás to napadlo.
Nezávisle na tom, s kým jsme pracovali, manažeři nebo mladí lidé v nouzi, průběh koučinku byl vždy velmi doslovný, poháněn logikou a výrazně deduktivní. Začali jsme se sami sebe ptát, „ jak bychom mohli udělat tento proces více zábavný? Jak bychom mohli doručit stejný obsah, který získáme na konci každého koučink setkání takovým způsobem, že obejdeme logiku a půjdeme hlouběji?“ Toto šlo ruku v ruce s uvědoměním si, že pokud jsme byli zapojeni do procesu, výsledky byly skvělé a objevila se změna. Nicméně, jakmile jsme odešli a proces skončil, účastníci se pomalu a pomalu vrátili ke svým starým návykům a vzorcům chování. Pak jsme se sami sebe zeptali: „Jak bychom mohli vytvořit hmatatelný nástroj, který tu zůstane ještě dlouho poté, co původní, počáteční aktivita skončí?
A v tu chvíli nás to napadlo: Poj’dme vytvořit hru!
Hru, která se bude hrát dobře někomu samotnému stejně tak jako i ve skupině, nehledě na věk, aby byla zábavná a aby pomohla lidem se ptát a odpovídat na důležité otázky o svém životě. Naše skupiny z Projektu Pay It Forward se staly zdrojem inspirace. Strávili jsme čas prohledáváním trhu. Jaké nástroje existují, jaký druh herní zkušenosti by byl odpovídající (fyzická nebo virtuální) a konečně jak to udělat, aby hra nezávisela na naší přítomnosti. Také jsme vytvořili různé průzkumy ohledně osobnostního rozvoje a zeptali se více než 1000 lidí, zda by sdíleli své nápady, myšlenky a potřeby s námi. Další rok uběhl, tento sen stále jen létal ve vzduchu.
Zabývat se tímto nápadem znamenalo absolutní nasazení: opustili jsme veškerou ostatní práci, kterou jsme se zabývali. Byl tu je jeden malý problém. Peníze. Nemohli jsme tuto hru vytvořit bez nich.
Vytvořili jsme velmi detailní business plán pomocí různých bankéřů. Každý bankéř nás uvítal ve svém formálním obleku, ve své kanceláři. Pověděli jsme jim o koučinku (připomínám toto bylo před více než 15ti lety) a nadšeně jsme sdíleli svou vizi ohledně the Coaching Game. Vysvětlili jsme, jak se tato hra bude hrát po celém světě, jak změní životy lidí a jak se vše vrátí (Pay it forward). Na konci každé prezentace, poté, co jsme slovně popsali svůj sen, nastalo v místnosti velmi hlasité ticho. V tichosti byl i ten bankéř, který se na nás díval jako bychom byli mimozemšťani, kteří spadli z nebe rovnou do jeho kanceláře. Ticho bylo rozbito tím, co řekli: „Efrat a Yarone, jste tak nadšeni a věříte tak moc svému nápadu, tak dobrá, zde, dáme vám malou půjčku nebo malý úvěr, začněte ten svůj projekt a až budete mít něco trochu více konkrétního, vraťte se k nám a uvidíme.“ My jsme dobře věděli, jak to funguje, a tak jsme si vzali malou půjčku - od 6 různých bankovních ústavů!
Když jsme konečně měli finance, stanovili jsme oficiální začátek, kterým byl červen 1, 2006. Nejprve jsme se sešli na nádherné pláži v Tel Avivu (pro inspiraci) každý z nás přišel s batohem plným knih a her jako podklad. Podívali jsme se na sebe navzájem a řekli:“ po tak dlouhé době, co o té hře mluvíme, je čas tu hru vytvořit. Ale jaká sakra ta hra vlastně bude???“ To jsme vůbec netušili. Nevěděli jsme, kam až s tím nápadem dojedeme ani jaký bude celkový výstup. Prostě jsme se jen soustředili co nejlépe jsme mohli, abychom věřili svým instiktům. Naší intuici. A pomalu, pomalu, jeden krok vedl k dalšímu a tak stále dál.
Poznámka: Co je vtipné je, že po té co hra byla už na trhu, různí profesoři a experti z celého světa byli překvapeni všemi teoriemi skrývajícími se za naší hrou… Pravdou je, že jsme vůbec o těchto věcech vůbec nevěděli, když jsme hru tvořili.
Postupem času naše půjčky rostly jako hory. Naše rodiny ani přátelé nerozuměli našemu snu, kam to vše směřovalo a k čemu. Mysleli si, že jsme blázni a že se utopíme v dluzích. My jsme ale věděli, že nakonec se všechny body spojí. Po 9 ti měsících hra byla vytvořena. Naše hra se narodila v 42. týdnu. Byla to dívka. The Coaching Game je pohlaví ženského!
Nyní, když hra byla vytvořena, jsme potřebovali začít s výrobou. Ale kolik jich tak vyrobit? Důvěryhodní a zkušení kolegové nás varovali, připomínajíc naše půjčky a navrhli začít s 50 sadami the Coaching Game. 100 maximum. Uvidí se, zda to funguje a pak se vyrobí víc. Ale my jsme měli silné tušení, že v rukách máme opravdové eso. Rozhodli jsme, že jdeme do toho a že vyrobíme 2000 her. A tak jsme to udělali.
Po 2 týdnech jsme prodali všech 2000!!! Znovu jsme jich vyrobili 2000 a znovu, po několika týdnech, byly vyprodané! Přestože jsme si mysleli, že naše hra bude prostě jen v obchodech prodávajících knihy a dárky, profesionálové z různých odvětví, organizace a společnosti se the Coaching Game prostě zamilovali. Začali používat the Coaching Game v různých nastaveních, 1:1 a ve skupinách, s jednotlivci a s obchodními klienty, s teenagery a s vrcholovými manažery. Hra se šířila. Workshopy na tréninky trenérů brzy následovaly než jsme si to vůbec uvědomili, anglická verze the Coaching Game byla na světě. Byla uvedena na trh na Konferenci ICF v roce 2009 v Montrealu. Hra se začala šířit po celém světě. Za rok byla uvedena na trh v Německu a brzy po té v Japonsku. Následovaly překlady a hry jsou v polštině, rumunštině, norštině, ruštině, čínštině, španělštině, arabštině, nyní celkem v 26 jazykových mutacích!
Vytvořili jsme poutavý a unikátní Face to face Certifikační Program, který běží po celém světě. Nyní máme více než 700 certifikovaných školitelů napříč celým světem. Každý dělá neuvěřitelnou práci jako koučové, trenéři, terapeuti, psychologové, konzultanti. V nedávné době jsme vytvořili více her a nástrojů pro koučink, trénink, terapii a rozvoj: Punctum, journals, planners a Faces.
K dispozici je i online platforma, která funguje od roku 2016. V dalších letech přijdou na svět další hry a další náš sen: inovativní zážitková show, která bude interaktivní a nabídne každému osobní vhled. Bude to jistě nečekané, ale přesné. Tak jako celá tato cesta byla pro nás.
Od roku 2006
Prodáno 200 000+ her a nástrojů.
147 zemí
20 jazyků
50 000+ účastníků našich kurzů
400+ Points-of-You® certifikovaných školitelů
1 000 000+ lidí na celém světě mají zkušenost s našimi nástroji
Přátelské k životnímu prostředí